piątek, 27 lutego 2015

PIT-11 (22) - muszę go wystawić w Madar-ze bo przez stronę MF nie mogę

Nie lubię pisać o rzeczach złych - a jeśli ... to znajdując w tym dobre strony. Dlatego bawi mnie dzisiejsza sytuacja, gdy klient dzwoni z pretensjami do naszej firmy (no przesadzam - to sympatyczny klient, więc była to nazwijmy usilna prośba), że MUSI wystawić PIT-11 (22) i kiedy on wreszcie będzie gotowy.
Umawiamy się na środek przyszłego tygodnia ... a ja sprawdzam, dlaczego mamy problem z przygotowaniem wysyłki elektronicznej.

Bo problem wystąpił ... dwa dni bezskutecznej walki z komunikatem po odebraniu UPO:

Weryfikacja negatywna – dokument niezgodny ze schematem xsd [Typ dokumentu jest nieprawidłowy]

 

INFOLINIA PORTALU PODATKOWEGO, W TYM SYSTEMU e-DEKLARACJE

Tak nazywa się sekcja w na stronie  mf.gov.pl z wdzięcznym opisem "pomoc w sprawie procedur składania deklaracji i problemów technicznych".
Były trzy podejścia. Jedno dwa dni wcześniej - ale po informacji że czas oczekiwania pół godziny oraz bezskutecznym oczekiwaniu przez 10 minut - odpuszczone. Drugie - wyslany e-mail z zapytaniem o wskazanie błędu w wysyłanym xml - i ... cisza.
I trzecie - dzisiejsze. To było - nazwijmy to - "owocne". Może nie rozwiązaniem problemu, za to tematem na dzisiejszy wpis ;).

Faktycznie, nie ma dostępnego formularza interaktywnego PIT-11 (22)
- odpowiada mi rozbrajająco miły Pan z infolinii

To wiem bez dzwonienia na infolinię :(. To pytam się o przykładowy xml do porównania z naszym, który jest odrzucany przez bramkę testową. "Nie ma" - uzyskuję odpowiedź.
Naczelnicy Urzędów Skarbowych zostana powiadomieniu o niekaraniu podatników, którzy w terminie nie złożą PIT-11 (22)
Usłyszałam w odpowiedzi na pytanie, co ma zrobić podatnik, który musi wystawić PIT-11 (22), a nie może tego zrobić przez stronę MF, jak równiez z naszego programu - bo nie są przyjmowane poprawnie skuntruowane pliki xml.

Co mnie bawi?

Najbardziej fakt, że klienci chcą uzyskać od naszej malutkiej firmy więcej, niż daje im państwowy urząd. Zakładają, że "przeciez potrafimy". Dzwonią bo mają gdzie. I używają "swoich sposobów" by osiągnąc cel.
Bo przeciez z urzędem się nie da ....