środa, 25 czerwca 2014

W czym mogę pomóc ... czyli o traktowaniu naszych klientów

Oczami świeżo upieczonej,
śląskiej stoliczanki :D *
Sposób obsługi klientów składa się na tzw. kulturę firmy. Faktem jest, że to poszczególni pracownicy mają bezpośredni kontakt z klientami i oni lepiej bądź gorzej potrafią rozwiązać ich problemy - ale kierunek, sposób reagowania, procedury są uzgadniane wspólnie.

Okres przed decyzją i wdrożeniem


Od ponad roku  dajemy możliwość bezpłatnego przetestowania naszego Madar 7 w chmurze - co oznacza możliwość sprawdzenia "w praniu" czy system będzie przydatny w firmie ...

Przyjęliśmy zasadę udzielania bezpłatnego telefonicznego wsparcia również w tym okresie, i również wtedy, gdy zachodzi konieczność wglądu w dane. Jedyny "płatny" wyjątek to import danych z obcych systemów ...

Niektórzy klienci wykorzystują ten czas baaaaardzo ;).
Niektórzy mało lub wcale. Ja osobiście mam słabość do tych, od których w pewnym okresie słyszę prawie codziennie   -  
"Pani Alicja, ma już pewnie Pani mnie dość , ale ..."
A na zdrowie :D.


Wdrożenie


Czas i intensywność bardzo zależy od wielkości firmy, personelu klienta i "szerokości" obszarów, w których Madar 7 ma być wykorzystany.
  • Są takie moduły - jak Kancelaria - które w zasadzie nie wymagają wdrożenia.
  • Są takie, które na początku nie sprawiają problemu - potem wymagają kilku wyjaśnień. Należą do tego grupy kadry i płace, często sprzedaż i prowadzenie magazynu.
  • Moduł produkcyjny jest najmniej jednolity w firmach - i wymaga często sporo ustaleń na początku co, gdzie i kiedy rejestrować.
  • I najszerszy - z kategorii "temat rzeka" - księgowość. To najczęstsza grupa dzwoniących codziennie ;).

... i opłaty za wdrożenie


Pomoc telefoniczna rzadko jest płatna. Dotyczy przypadków, gdy klienci proszą o poprawę dużej ilości danych, import bazy z innych systemów lub nalegają na wprowadzenie poprawki do programu, która jest jednorazowym rozwiązaniem. Zawsze uprzedzamy, że usługa będzie płatna ... najczęściej według stawki godzinowej z cennika.

Większe firmy wymagają kilkunastu godzin wdrożenia - wizyt szkoleniowych, instalacji, zmian w programie.  Wybierają często rozliczenia ryczałtowe - czyli stała miesięczna opłata za nasze usługi.


Inna pomoc

Na blogach: 
 





*
Współpracowaliśmy z wieloma klientami: małymi rodzinnymi firmami, większymi zakładami, korporacjami - z terenu Śląska, Mazowsza czy Małopolski.
Oprócz cech charakterystycznych dla danej firmy, wpływ na kulturę współpracy ma również z miejsce, w którym dana firma pracuje. Już nawet na "naszym" terenie rozróżnia się poszczególne regiony (jak Śląsk czy Zagłębie) mające wpływ na zachowania ...

Stąd ilustracja ...
*